Pages

HAYYA 'ALAS-SOLAH!

KoWahida2u.Com


Saturday, October 10, 2009

Coretan dari Kuching, Sarawak...

Alhamdulillah, Seminar Pelaksanaan Wakaf Negeri di Sarawak telah berakhir. Saya dapat menyaksikan, betapa berkobar-kobar warga seminar untuk menjayakan misi menjadikan institusi wakaf di Sarawak ini sebagai satu sarana penting dan bermakna bagi meningkatkan sosio-ekonomi umat Islam. Pengalaman setua dan sekukuh institusi wakaf oleh Universiti Al-Azhar, dan kejayaan sekreatif Warees Investments Pte. Ltd, Singapura dan Johor Corporation telah benar-benar diambil iktibar bagi membangunkan pula institusi wakaf yang gah di Sarawak Bumi Kenyalang. Semoga ini semua akan beroleh bantuan dan taufik daripada Allah bagi menjayakannya.

Sambil berehat di Grand Margherita Hotel petang ini, saya teringat satu group yang saya telah lancarkan di Facebook. Saya sebenarnya sedang berehat, sambil menunggu kawan saya Ust Suharman Edward untuk keliling-keliling bandaraya Kuching ini. Flight pulang saya seawal jam 6.00 pagi esok. Jadi petang ini, hajatnya ingin mencari sedikit pesanan seperti kuih cincin dan ikan terubuk masin. Syukur, di samping berseminar, malam tadi saya dijemput untuk menyampaikan kuliah maghrib di Masjid Taman Samarindah. Ust Wan Arifin As-Saqaf yang menguruskan jemputannya. Dapat saya bersilaturahim dengan jemaah masjid. Malam ini pula, Ust Suharman minta saya sampaikan ceramah di surau tempat tinggalnya. Semoga Allah mudahkan, dan dapat saya bersilaturahim ke kampung Ust Suharman pula.

Berbalik kepada group Masjid Itu Hidupku di Facebook, alhamdulillah, sehingga jam 3.30 petang ini, warga Facebook yang sudi menjadi ahli group MIH ini telah mencecah 746 orang. Terima kasih atas kesudian menjadi ahli goup, semoga kesudian ini juga melambangkan kesudian empunya diri, dengan kepentingan masjid sebagai paksi kehidupan kita sebagai umat Islam.

Saya sangat berharap, group ini mampu mencapai jumlah keahlian seramai 1,000 orang dalam sedikit masa lagi. Dan seterusnya dapat mencecah 10,000 orang menjelang 2010 nanti.

Allahumma aamin!

1 comment:

Ibnu Ibrahim said...

InsyaAllah saya akan join :)

Blog Widget by LinkWithin