Pages

HAYYA 'ALAS-SOLAH!

KoWahida2u.Com

Tuesday, October 27, 2009

Nubariku berkata...

Bismillahir-Rahmaanir-Rahiim,

Ya Allah, aku memuji-Mu dengan pujian yang selayaknya dengan segala Keagungan dan Kehebatan-Mu. O Allah, Engkaulah Tuhan, tiada Tuhan melainkan Engkau. Engkaulah Tuhan Sarwa Sekalian Alam. Maha Pengasih Engkau ya Allah, Maha Penyayang Engkau ya Allah! Kasih sayang Mu melaut luas, maghfirat-Mu melangit tinggi. Demi rahmat-Mu yang meliputi segala ciptaan-Mu, aku menadahkan tangan dan menghadap akan hati ini kepada Mu; dengan penuh harapan kepada Mu. Sudikanlah kiranya, memandang kepada aku hamba-Mu yang hina ini, dengan pandangan Tuhan Yang Maha Rahman, dan berbelas-kasihanlah kepada ku.

Ya Allah, selawat dan salam buat Rasul Junjungan, Hadrat Habibika Muhammad, Penghulu sekalian Rasul, Penutup sekalian Nabi. Demikian juga buat keluarga baginda, dan para Sahabat sekaliannya. Ya Allah, demi kemuliaan baginda, berbelas kasihanlah kepada kami, umat hujung akhir zaman baginda. Ya Allah, demi kasih sayang baginda kepada kami; sampaikanlah salam rindu kami kepada baginda. Salam dari seorang umat yang amat kecil lagi hina, tetapi amat rindu kepada baginda. O Allah, hanya Engkau yang tahu, apa yang ada di dalam hati ku ini.

Ya Hayyu Ya Qayyum, demi cahaya Wajah-Mu yang menyinari segala sesuatu, sinarlah hati ku ini dengan limpahan taufik dan hidayah-Mu, agar aku senantiasa sedar dan merasa kehadiran-Mu, kebesaran-Mu, kehebatan-Mu dan betapa bergantungnya aku kepada-Mu. Janganlah Engkau biarkan hati ini lalai dari mengingati-Mu. Ya Allah, hidupkanlah hati ini; jangan Kau matikannya. Kau tetapkanlah hati ini di atas kalimah-Mu, terutama pada hari yang akan berbolak-balik pandangan dan hati-hati manusia; hari Akhirat yang pasti akan aku tempuhi.

Ya Allah, betapa banyak hajat-hajat hamba-Mu yang fakir ini, baik hajat dunia ataupun akhirat, namun ya Allah, yang paling penting ya Allah, Engkau kekalkanlah aku atas hidayat-mu, sehingga Engkau redha kepada ku. Ya Allah, kasihanilah sama umat ini. Kami umat kekasih-Mu ya Allah, umat yang ditangisi oleh Rasul-Mu dulu ya Allah. Kami umat akhir zaman ya Allah. Kesianlah kepada kami. Jangan Kau biarkan kami sendirian. Jangan Kau biarkan kami tanpa pembelaan-Mu ya Allah. Jagalah kami, sebagaimana penjagaan terhadap bayi yang dilahirkan. Ya Allah, umat sedang menderita ya Allah. Penderitaan rohani dan jasmani. Kerana kerosakan rohani kami, kami kini bagai buih di laut, bagai hidangan yang sedia diterkam. Ya Allah, ampunkanlah segala salah silap kami. Kami umat kekasih-Mu ya Allah, demi Jah kekasih-Mu ya Allah, ampunilah kami. Janganlah Kau rotan kami lagi ya Allah. Kesian kami ya Allah. Hanya Engkau sahajalah harapan kami. Kalau Kau palingkan diri daripada kami, siapa lagi yang kami nak panggil ya Allah. Ya Allah! Ya Allah! Pandang kami dengan kasih dan keampunan-Mu ya Allah!

Siapa lagi yang kami ada selain-Mu, ya Allah?

Bantulah umat ini...

Amin.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin